Vad är på väg att hända med allting?

En vän till mig snappade upp det här citatet på bussen, sagt av en tonårig tjej:

- Jag fick iallafall fyra rätt på DNs nutidsorientering, eftersom Göran Persson är den nya statsministern och den där hemsidan dom stängde ner hette pirat.se


WHAT??? Tro inte att hon är ensam om att vara helt ute och cykla i informationsdjungeln. Läskigt många tror sig veta liknande lögner som sanning. Varför? För att man inte bryr sig.

Skit samma om Persson eller Reinfeldt är statsminister - Det blir ju ingen skillnad ändå. Eller?


Kommentarer
Postat av: morsan1337

Det här är , som du säger, tyvärr inget ovanligt. Någonting hände med generation X och de har nedärvt det till sina barn ...det vill säga oförmågan att ta in annat än ytligt dravel som dokusåpatrenden medfört sig.

Jag vet alla generationer har sagt att det var bättre förr, men nu klagar jag faktiskt på min generation också.

Skrämmande många vet inte enkla allmänbildningsfrågor som rör det samhället de lever i, och skulle man vilja prata med dem om någon viktig samhällsfråga skulle de svara -Äh typ du är så tråkig som vill prata om sånt där ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback