SSU-kongress och sköna människor

Kamrater.

Nej nu måste jag släppa det, är hemma igen från SSU-kongressen.

Men spåren sitter kvar. Sömnbrist, förlorad tidsuppfattning och massa nya schyssta människor!
Freja, Timo, Calle och alla andra. En och annan komiker undantagen, möjligtvis.

Bar in Stockholms fana under inmarschen i måndags, ett inslag som TV3 tydligen visade i sitt nyhetsprogram den dagen (någon som sett eller ens hört talas om det?). En kanal med smak, helt enkelt, kommersiell TV eller ej.

Veckans mest slitna fras måste dock vara "Förbundsstyrelsen yrkar avslag".
Veckans skönaste ögonblick var tveklöst när Timo från Södra Älvsborgs distrikt "dansade" på scen när han skulle dra lott. Om jag inte minns fel drog han dock "fel" lott (jag var ruskigt trött då, så jag minns inte riktigt.

Under veckan har jag också lärt mig vart företaget Red Bull tjänar storkovan: SSU-kongresser. Jag tror att jag köpte Red Bull för 200 spänn bara jag under veckan.

Det var nog allt, tror jag.


Ciao.


PS.

Veckans låt måste nog vara covern på Amsterdam av David Bowie.

Årets bästa alla kategorier måste nog vara natten mellan den 9:e och 10:e augusti. En hel natt utanför Conventum (kongresscentret i Örebro). Kan det bli bättre?

DS.


PPS.

Veckans citat är utan tvekan "Snippa heter det". Jag tänker inte förklara det, de som förstår, de förstår. I värsta fall får ni väl fråga.

DS.


Kommentarer
Postat av: Calle

SSU-kongress FTW, sittstrejkande är också kul. bästa veckan och oskönaste natten i samma mening.

2007-08-11 @ 21:13:15
Postat av: cissi1968

jag såg det!!!!! pinsamt när lillbrorsan syns på tv!!! *asg*

2007-08-12 @ 19:25:13
Postat av: Madde

Snippa ja antar att det är det bästa ordet att lära ut ...varför finns det inget bra ord för ...det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback