"...jag drömde Schulman knep sin käft, och allt skitsnack var slut..."

Jag satt och lyssnade på en skiva med ett axplock av Cornelis Wreeswijk främsta visor. Jag kom till visan "Inatt jag drömde något som" och fastnade på den. När jag lyssnat på den några gånger fick jag idén att jag skulle göra om texten till den. Resultatet blev följande:

Inatt jag drömde något som
jag aldrig drömt förut.
Jag drömde Schulman knep sin käft
och allt skitsnack var slut

Jag drömde Schulman sagt den dan
I en stor kvällstidning:
Från nu kniper vi våran käft
både jag och Carolina Gynning

Nu säger vi aldrig något igen
Ni skall inte oroa er
Vårt IQ är lika med noll
Vi skall aldrig tala mer

På gatorna firade folket
som lidit svåra kval
De hurrade och ropade
nu kommer kloka mänskor till tal

Inatt jag drömde något som
jag aldrig drömt förut.
Jag drömde Schulman knep sin käft
och allt skitsnack var slut

Inatt jag drömde något som
jag aldrig drömt förut.
Jag drömde Schulman knep sin käft
och allt skitsnack var slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback