Läs detta och bli inspirerad...

Som ni alla eventuellt har märkt så tycker jag hyfsat illa om när det går inflation i saker. Och det gäller inte bara ekonomisk inflation, det kan vara vad som helst som uppstår (alt. används) i sådan utsträckning att det slutligen förlorar sitt värde.

Som den restriktive (ja, tro det eller ej) man jag ibland kan vara så har jag under en tid studerat en del olika bloggar med olika inriktningar, vars enda gemensamma nämnare är att de alla ryms under domänen blogg.se.

Jag har hyllat, hånat och kritiserat. Jag har tänkt, ifrågasatt och filosoferat.

Men en sak jag verkligen fastnat för är den ändlösa, och oftast helt värdelösa, form av inspiration alla relativt poänglösa bloggar vill exponera en för. Vare sig det gäller klädval, livsåskådning, musiksmak eller interiörsstilar så skall man konstant "läsa, se och inspireras". Och alltså jag vet inte, men klänningar lika konkreta som en tavla av Picasso, låtar lika välsmakande (bildligt talat, alltså) som avslagen champagne och köksinredningar lika smakfulla som en knippe broccoli, blir man så j*vla inspirerad av det? Nej, faktiskt, jag står över...

I slutändan handlar ju allt bloggande om att man faktiskt vill ha uppmärksamhet och att man vill att folk ska tycka att man gör något bra. Ja, det är faktiskt även mitt innersta syfte med den här bloggen.

Men jag hoppas, ja jag faktiskt ber er, låt er för allt i världen inte inspireras av den här bloggen. Det mesta som skrivs här, eller på många andra bloggar, är sannerligen ingenting att ta efter!

Sjusovaren, the one and... inspired?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback