Sämre underhållning är bättre underhållning.

Sämre underhållning är bättre underhållning, ja det är faktiskt så.

I princip iallafall. Låt oss ta TV-program som exempel. Ju meningslösare programidé, ju dummare deltagare och ju mindre syfte programmet har, desto roligare blir det. Den ändlösa raden av dokusåpor har överbevisat detta.

Och precis som det är med TV-program är det med bloggar. Intelligenta, intellektuella, bildade och välskrivande bloggare, som jag själv till exempel, i all ära, men det är inte vi som får de höga läsarsiffrorna. Varför?

För att det är fan så mycket roligare att läsa en totalt ordblind jubelidiots blogg. Där så enkla grejer som särskrivningar i stil med "skit kul" och "super bra" genererar skrattsalvor nog för att man ska besöka bloggen regelbundet.

Det är så det fungerar i världen, mina vänner; ju sämre du är, desto bättre går det för dig.

Nu förstår jag hur det kommer sig att vi har en borgerlig regering...

/ Sjusovaren, the damn good one.


Kommentarer
Postat av: Hosanna

*hehe*
Seriositet är ingen premierad egenskap i bloggvärlden. Därför visar jag idag stolt upp mitt ena ben och min mun sugandes på en pralin som omväxling till sociala debatter :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback