Förbjud tyg på överkroppen på badhusen!

Börja med att läs artikeln på http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=730996 så förstår du det här inlägget mycket bättre.

Jag vill även tipsa om att läsa ett blogginlägg, på

http://hosannas.blogg.se/1199817048_sedan_nr_blev_sladdri.html ett mycket bra inlägg



Nu till min åsikt i frågan.

Hela idén om att kvinnor ska få bada barbröstade för att motverka "sexualiseringen av den kvinnliga kroppen" är löjlig, anser jag. Den kvinnliga kroppen, liksom den manliga, är sexuella ting. Det är inte mycket att diskutera tycker jag.

Egentligen hade jag ju såklart varit för det faktum att kvinnor ska få bada topless på badhusen, om det inte varit för det faktum att det med största sannolikhet i princip bara kommer vara 40+are som kommer göra det. 45 åriga damers rynkiga hängbröst gör en inte så jävla badsugen. Faktiskt.

- Det en dålig lösning att välja att diskriminera en grupp. Det enda rimliga är att man har en gemensam regel för män och kvinnor. Får inte kvinnor vara utan överdel bör inte heller män slippa, säger Ragnhild Karlsson i en intervju. Ragnhild Karlsson är alltså initiativtagare för Nätverket Bara Bröst.

Ragnild har egentligen rätt. Det är en dålig lösning att diskriminera en grupp. Men om hennes argument är att det ska vara lika för män och kvinnor, då är fan i mig mitt krav att det ska vara lika för alla män och kvinnor.

Därmed; förbjud alla former av kläder som täcker överkroppen på badhusen. Så ska vi se om inte kvinnorna kommer gå bärsärkargång och återkräva rätten att skyla sina bröst.

Men såklart; rätt skall såklart vara rätt. Och det skall vara lika för alla. Jävla moralkärringar.

/ Sjusovaren, som kommer få så jävla mycket skit för det här...

Kommentarer
Postat av: madde

Självklart ska det vara lika för alla, har dock iofs aldrig sett ngt förbud för män att skyla sig. Och om det är ngt som "di röde" har för mycket av i sin politik så är det just förbud. och även förbud för att skapa det de kallar jämnlikhet, som många ggr inte alls är särskilt jämnlikt.
Låt kärringarna bada nakna om de vill och låt männen skyla sig om de vill. Sluta predika förbud!!!! bah

Postat av: Maria

HAHAHAHA jag skrattar sönder.... nej inte skulle jag vilja se äldre tanter gå toples varje gång jag besöker badhuset :O och det är ett par gånger i veckan då jag har simträning...!
Hoppas innerligt att regeln inte kommer till rätta hos mig i Eskilstuna.
Du hade en rolig poäng vad gäller förbud av tyg på överkroppen, det må jag säga!

2008-01-09 @ 20:48:53
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: Maria

Snälla Sjusovaren, var god ställ inte så svåra frågor!! :D
Och nej, det kan jag inte alls påstå att jag skulle kunna tänka mig. Hur är det för din del?

2008-01-10 @ 16:21:59
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: Maria

För moralkärringarnas skull, såklart!

2008-01-10 @ 16:52:17
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: Hosanna

Tack för att du länkat och tack för ditt inlägg. *nickar gillande*

2008-01-13 @ 10:21:46
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback