Such a waste of cash...

Jag vet, det är illa att göra listor och liknande. Men den här är helt och hållet till din hjälp.

Jag ska nämligen lista saker du kan göra om du känner att du har pengar över som du vill slösa bort på något meningslöst.

Du kan:

- Köpa ett arkivskåp på IKEA för några hundralappar. Tre viktiga komponenter kommer ändå att saknas.

- Köpa en burk Cola på pressbyrån. Den är billigare i ALLA andra kiosker/affärer (7eleven undantaget).

- Gå och titta på en elitmatch i hockey. Nej, svensk hockey är inte roligt, matcherna är för många för att betyda något, och det är inte billigt heller.

- Köpa ett eget fotbollslag. Förutsätter givetvis att du har en ganska stor summa pengar, men det verkar vara en populär sysselsättning bland ryssar och oljeshejker...

- Köpa ett World of Warcraft-spel. Jag har ingen aning om hur det fungerar, men det verkar kosta en j*vla massa pengar iallafall.

- Köpa en 6000-bitars legomodell av Star Wars-skeppet Millenium Falcon. (Förlåt Tobbe, men det är faktiskt slöseri med pengar).

- Köpa en Nintendo Wii. (Kostar några söta tusenlappar, och inom ett halvår kommer du annonsera ut den på blocket och önska att du köpt en XBOX 360 istället.

- Gå en trelektionskurs (lektionerna är vardera 1 timme) i konsten att gå i högklackade skor, för 'bara' 950 kronor.



Har du några andra idéer? Lämna en kommentar!

/ Sjusovaren, som inte har så väldigt mycket pengar att slösa...

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Lego är inte slöseri med pengar, det är en livsstil. Ungefär som att springa runt med v-ringade tröjor från HM och svara i en ny mobiltelefon hela tiden är det.

Det kostar i alla fall lika mycket.

2008-01-15 @ 14:26:03
Postat av: Bappe

Sitt uppe så sent på natten att du sen inte orkar göra det du skulle velat göra dagen därpå.

2008-01-15 @ 15:16:54
Postat av: Maria

Måste bara yttra mig om, att ditt påstående vad gäller att ett Wii skulle vara "ersättbart" med en 360; är smärre felaktigt.
-
Och angående tsarbomben så var det allt ingen dålig makapär inte...

Postat av: Maria

svar: Jag är nog inte säker på att jag förstod det där heller om jag ska vara ärlig... men du har nog en poäng. (!)

2008-01-17 @ 17:26:20
URL: http://mariahh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback