Sluta missbruka åsiktsfriheten!

Nu ska jag dra till med klyschan bland alla klyschor....

... Dagens ungdomar!

Födda och uppväxta i en av världens främsta demokratier. Med en djupt rotad yttrandefrihet.
Och ändå kan ungdomar generellt inte ens ta en schysst respektabel diskussion idag, utan att man får "SLUTA SÄGA ÅT MIG HUR JAG SKA LEVA MITT LIV" uppslängt i fejan som om det vore en sten på gatan i Palestina.

Så fort man ger sig in i en rak och ärlig diskussion, och faktiskt slänger fram lite bra argument, så får man denna eviga sista flyktväg gallskriken i ett eko. Det är som om de ville säga att min yttrandefrihet kränker deras åsiktsfrihet. Så fort jag säger något åt dem så försöker jag få dem att ändra åsikt om något, och de har rätt att tycka som de vill. Typ...

Och om det faktiskt är så att ni inte har någonting annat att svara; it's no big deal. Det händer oss alla att vi faktiskt "förlorar" en diskussion då och då. Ni förlorar ingen heder på det.

Hederssamhället är passé. Eller borde vara iallafall...

Det var allt för ikväll.

/ Sjusovaren


Kommentarer
Postat av: Maria

Vart har ni tagit vägen, Sjusovaren?
Jag går inte in hit i princip vartannan dag för att mötas av en ouppdaterad blogg!!! ...snälla rara, vi saknar er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback