Spydigheter och tv-humor

>>VARNING. Spydigt inlägg<<

Satt och kikade på humorprogrammet "I ditt ansikte" på kanal 5 som just slutade för kvällen, i vilket Magnus Betner och en kollega till honom åker runt och ska köra stand-up för vad som för dem är en mer eller mindre oönskad publikkonstellation. Idag underhölls vi med ett inslag där han var på Moderata Ungdomsförbundets sommarläger någonstans i Sverige.

Huvuddelen i Betnérs nummer bestod av att han stod och gjorde narr av politker på hela skalan, för alla med den sortens humor var det gott och väl underhållande. Det bästa var dock när muf Stockholms distriktsordförande skulle kommentera Betnérs insats. Så fort hon fick chansen att uttala sig i rutan spädde hon på med meningar vars längd och förvirrande komponering endast kan motsvaras av undertecknad i den blogg du just nu läser. Men crème de la crème var dock otvivelaktigt när ordföranden sade;

- "Jag tyckte Magnus (Betnér) hade bra koll. Han visste att Blondinbella bloggar (...)"

Ja, vilket jävla geni han är den där Magnus. Inte nog med att han visste vem Blondinbella är, han visste till och med att hon bloggar.
Ja, man blir inte större än sitt syfte...


Inte nog med att jag vet vem Barack Obama är, jag vet att han är presidentkandidat i det amerikanska valet.

Inte nog med att jag vet vad FRA-lagen är, jag vet att den är ett hot mot det här landet...


Är jag också bra påläst nu?



Vad säger grisen? muf, muf, muf...


/ Sjusovaren, den bildade....

Kommentarer
Postat av: Emmie

Bitterfitta ;) <33

Postat av: Praktpappa

Visst, ironi är ett vasst, farligt och användbart vapen. Mycket användbart. Men mot flugor och andra mindre irritationsmoment är det mer praktiskt och effektivt att använda en hopprullad tidning än en huggsabel eller bödelsyxa.

2008-10-17 @ 12:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback