Nya skolskjutningar

Ja, ytterst få av er har väl missat att det återigen sprungit in en galning med skjutvapen på en skola i Finland och brukat vapnets syfte mot andra. Fruktansvärt tragiskt, varje gång.

Till min stora glädje var min "favorit"-minister Jan Björklund snabbt ute med kommentaren "Inga kameror eller detektorer i världen stoppar en beväpnad våldsverkare.". Så sant, så sant.

Vidare kunde man i dagens DN läsa att Finland vill införa hårdare vapenlagar, medans förslag finns i USA om att förebygga dessa illdåd genom att beväpna lärarna på skolorna.

Ju fler vapen desto färre dödsoffer - eller hur?
Eller vänta nu, hur var det egentligen...

Och i övrigt; hur kan det inte uppfattas som direkt kränkande för en lärare att någon ska stoppa ett vapen i handen på dig och säga "här, händer det något, skjut honom(/henne)".

Klagomål och uppgivna röster påpekar återkommande att lärare i Sverige lika mycket måste uppfostra barn som att utbilda dem. Nåja, snart kommer era kollegor i USA vara tvungna att skjuta eleverna också. Det behöver iallafall inte ni.


That's all for now.

/ Sjusovaren, the one and worried.

Kommentarer
Postat av: Maria

... och än vidare så är det tragiska med ditt inlägg att jag finner det hemskt skrattframkallande.

-

Det här med lärarna adderat med skjutvapen i USA är inget jag lyckats höra om... är det sant verkligen? Helt absurt!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback